Повернення грошей і обмін товару придбаного у інтернет-магазині: права споживачів

 

Якщо Ви придбали в інтернет-магазині якусь річ, а вона відрізняється кольором, розміром або формою від намальованого на картинці чи виявилась неякісною, пошкодженою, несправною  або просто не сподобалась, що робити, як захистити свої права.
          Покупець в інтернет-магазині має наступні основні права:

на належну якість продукції та її безпеку;

отримувати доступну, достовірну та своєчасну інформацію про товар і його виробника (виконавця або продавця). Тобто в інтернет-магазині повинні бути всі необхідні документи на товар та інформація про виробника. Інтернет-магазинам бажано в описі кожної позиції товару  надати вичерпну інформацію: щодо розміру, кольору товару, рекомендації щодо догляду за ними, використання та зберігання, склад, термін придатності, дані про виробника тощо.

на відшкодування морального і матеріального збитку від купівлі неякісного чи бракованого товару.

         Онлайн-шопінг стає все звичнішим. Але, як повернути товар придбаний в мережі, мало хто знає. Тому покупці, зазвичай, не знають, на яких підставах діяти.

Згідно Закону України "Про захист прав споживачів" передбачено укладання договору через засоби дистанційного зв'язку - телекомунікаційні мережі, поштовий зв'язок, телебачення, інформаційні мережі, зокрема Інтернет, які можуть використовуватися для укладення договорів на відстані.

Так, відповідно до даного Закону справний товар, який із якихось причин не сподобався покупцеві, можна повернути протягом 14 днів з моменту покупки, а от у разі купівлі поза торговельними або офісними приміщеннями (зокрема, в Інтернеті продавець (виконавець) повинен, згідно зі статтею 12 Закону, повернути сплачені гроші без затримки не пізніше 30 днів із моменту повідомлення споживачем про розірвання договору. При чому, покупець має право не повертати продукцію або результати роботи чи послуги до моменту компенсації йому необхідних коштів.

Момент покупки зроблений в інтернет-магазині – визначається з дня доставки й оплати кур'єру або отримання її у відділенні поштового зв’язку.

У разі отримання речі неналежної якості, покупець має право вимагати її обміну або повернення за неї коштів - стаття 8 ЗУ "Про захист прав споживачів".

УВАГА! Якщо обіцяний товар не прийшов, а його вартість уже оплачена хоча б частково, то дії продавця можна розцінювати за нормами кримінального кодексу України. У такому випадку варто звернутися в поліцію із відповідною заявою.

Стаття 9 ЗУ "Про захист прав споживачів" визначає, що гроші, сплачені за товар, повертаються покупцеві у день розірвання договору або в інший термін за згодою сторін, але не пізніше, ніж протягом семи днів.

Проте, існує перелік товарів належної якості, що не підлягають поверненню(обміну).  У список «неповернення» потрапили всі продовольчі товари (їжа, напої, алкоголь, дитяче харчування, тютюнові вироби), ліки, медичні інструменти, прилади та апарати, предмети санітарної гігієни. Крім того, обміну та поверненню не підлягають деякі непродовольчі товари: панчішно-шкарпеткові вироби, постільну та натільну білизну, косметика, парфумерія, товари для новонароджених, інструменти для манікюру і педикюру, ювелірні вироби, друкована продукція та інше.
 Зазначений перелік міститься у окремому додатку до ЗУ «Про захист прав споживачів».

«Попереджений, а значить озброєний!», знайте свої права та захищайте їх у встановлений Законом спосіб! 

 Якщо Ви або Ваші знайомі зіткнулися з правовими проблемами, просимо звертатися за безоплатною правовою допомогою до Козятинського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги, який працює з понеділка по п'ятницю з 09-00 до 18-00,  за адресою: Вінницька обл., м. Козятин, вул. Героїв Майдану, 32 тел. (04342) 2-00-17, 2-02-07. 

   Єдиний всеукраїнський телефонний номер 0-800-213-103 (цілодобово та безкоштовно у межах України зі стаціонарних та мобільних телефонів).

Наразі ще не подано жодної петиції

E-Mail: *

Пароль: *


Ще не зареєстровані? Реєстрація