Що слід пам»ятати одержувачеві житлових субсидій, щоб не опинитися у числі порушників і не втратити право на допомогу?

         1.Правильно вказуйте у декларації реальні доходи

Для отримання житлових субсидій та більшості видів соціальних виплат потрібно надавати декларацію про доходи і витрати. І ставитися до її заповнення слід з усією відповідальністю – адже на підставі внесених до неї даних держава виділяє гроші платників податків.

Згадайте і вкажіть усі доходи членів вашого домогосподарства, не забудьте про дохід від здачі житла в оренду (якщо він є), премії, надходження від підприємництва тощо. Фахівці рекомендують звірити дані про дохід у місцевому фіскальному органі (довідка надається безкоштовно). Такого документа при призначенні субсидії ніхто не вимагає, але не гріх самому пересвідчитися, що ви насправді вказали усе.

 

         2.Не приховуйте свій справжній майновий стан

Неправильно вказаний майновий стан – ще одне типове порушення, що призводить до припинення надання допомоги, адже право на її призначення і подальше отримання визначають чіткі критерії.

Наприклад, не зайве пересвідчитися, що десь у базі транспортних засобів на вас досі не «висить» авто молодше 5 років, яке ви передали комусь за дорученням і не стали декларувати.

Також важливо бути переконаним самому і мати можливість підтвердити, що протягом року до звернення за отриманням субсидії ви не робили придбань на суму понад 50 тис. гривень. Тобто якщо ви, скажімо,«розжилися» чимось на таку суму і більше – новою квартирою, меблями, човном тощо,і «обминули» цей епізод при заповненні декларації,до вас невдовзі у держави можуть виникнути запитання. Логіка тут проста: якщо людина має гроші на придбання дорогої речі, то чому держава за гроші усіх громадян повинна компенсувати її витрати на комірне?

 

       3.Працездатні – офіційно працюють або шукають роботу

Неофіційне працевлаштування – ще одне типове порушення, при виявленні якого надання субсидії може бути припинено.

Звичайно, до тих, хто перебуває на пенсії, хворий, працює офіційно або зареєстрований у службі зайнятості як безробітний, запитань не виникає.  А от коли громадянин працездатного віку системно декларує «нульовий» заробіток і при цьому офіційно роботу не шукає, виникає цілком логічне питання – а за які кошти він живе? Тобто або ця особа лінується, або працює нелегально і свій заробіток у «конверті» просто не декларує. Чому ж тоді «комуналку» за такого громадянина мають сплачувати ті, хто офіційно працює і чесно платить податки до бюджету?

 

         4. Достовірно вказуйте всіх членів сім’ї і тих, хто зареєстрований у помешканні

Невідповідність реального складу домогосподарства задекларованому теж є порушенням, виявлення якого може призвести до припинення виплати соціальної допомоги. Не випадково при призначенні субсидій вимагають інформацію не лише про всіх осіб, зареєстрованих у житловому приміщенні, а також відомості про членів сім’ї, незалежно від реєстрації їхнього місяця проживання (чоловіка, дружини, неповнолітніх дітей).

Інколи виявляється, що отримувач соціальної допомоги «забув» вказати у декларації члена сім’ї, особливо того з них, хто заробляє найбільше. І як тільки ця обставина з’ясується, кошти доведеться повертати.

 

         5. Вчасно повідомляйте про будь-які зміни

Життєвим обставинам властиво змінюватися. Хтось із членів вашої родини виписався з помешкання, хтось – прописався. Хтось знайшов роботу чи, навпаки, звільнився або ж взагалі вийшов на пенсію. Чи, скажімо, раптом з’явилися кошти, і будь-ким з вашого домогосподарства було щось придбано за 50 тисяч гривень і більше. Або так трапилося, що у вас змінився набір комунальних послуг – наприклад, ви відмовилися від централізованого опалення і встановили котел. Про всі зміни слід повідомити орган, що призначив субсидію, впродовж місяця. Не пізніше!

 

          6. Не допускайте виникнення заборгованості

Пам’ятайте: якщо загальна сума заборгованості з оплати житлово-комунальних послуг перевищить 20 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, а це 340 гривень,субсидію на наступний період призначено не буде.

 

        Якщо Ви або Ваші знайомі зіткнулися з правовими проблемами, просимо звертатися за безоплатною правовою допомогою до Козятинського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги, який працює з понеділка по п'ятницю з 09-00 до 18-00,  за адресою: Вінницька обл., м. Козятин, вул. Героїв Майдану, 32 тел. (04342) 2-00-17, 2-02-07. 

      Єдиний всеукраїнський телефонний номер 0-800-213-103 (цілодобово та безкоштовно у межах України зі стаціонарних та мобільних телефонів).

Наразі ще не подано жодної петиції

E-Mail: *

Пароль: *


Ще не зареєстровані? Реєстрація