Як діяти, коли ціни на ціннику і в чекові не співпадають?

На ціннику одна ціна, а в чекові - інша, знайомо?

На жаль, такі ситуації трапляються нерідко. При цьому, намагаючись з'ясувати причину такої невідповідності у касира, у відповідь отримуємо пояснення на кшталт: "проводилася переоцінка" або "не встигли замінити цінники". А на вимогу покупця продати товар за ціною, вказаною на ціннику, реакція продавця буває ще цікавішою: "не хочете - не беріть" чи "можемо тільки оформити повернення товару".

Якщо ви опинились в такій ситуації, варто знати: ч. 1 ст. 15 Закону України "Про захист прав споживачів" передбачено право споживача на отримання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію, що забезпечує можливість її свідомого і компетентного вибору. Інформація повинна бути надана споживачеві до придбання ним товару чи замовлення роботи (послуги). 

А ч. 3 ст. 15 встановлює вимоги до цінника. Так, продавець (виконавець), який реалізує продукцію, повинен обов'язково зазначати ціну кожної одиниці такої продукції або однієї категорії продукції та ціну однієї стандартної одиниці цієї продукції.

Ціна продукції повинна включати в себе всі податки та неподаткові обов'язкові платежі, які відповідно до законодавства сплачуються споживачем під час придбання відповідної продукції.

Також слід пам’ятати, що відповідно до ч. 8 ст. 18 Закону України "Про захист прав споживачів" нечіткі або двозначні положення договорів із споживачами тлумачаться на користь споживача.

Отже, при виникненні відповідних непорозумінь при розрахунку за товар насамперед слід звернутися до адміністрації магазину з вимогою повернення різниці між ціною на ціннику та ціною, зазначеною у чеку. Відмова продати вам товар за такою ціною є знову ж таки порушенням вашого права споживача.

У випадку відмови можна залишити відповідний запис у Книзі відгуків і пропозицій.

Також не зайвим буде одразу ж зібрати докази порушення ваших прав: сфотографувати цінник і, звичайно ж, зберегти чек.

Споживач може також звернутися із відповідною заявою про порушення своїх прав до суду або до Управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Вінницькій області:

м. Вінниця, вул. Максимовича, 19
тел. громадської приймальні: (0432) 65-88-44. 

Наразі ще не подано жодної петиції

E-Mail: *

Пароль: *


Ще не зареєстровані? Реєстрація